Enkla middagar som barn älskar

Som många föräldrar redan är varse om har barn oftast en mycket personlig och unik smak när det kommer till maträtter och middagar. Har man flera barn kan det således vara en kamp att lyckas hitta maträtter som alla gillar och utan att någon klagar på löken i såsen, svampen som smakar konstigt eller den minimala tomatbiten som bara råkade hamna på tallriken.

Men lugn! Det finns faktiskt maträtter som går hem hos de allra flesta och som inte innebär korv och makaroner varje dag! Med inspiration från matmagasin online listar vi våra absoluta favoriter.

• Lasagne
  • Falukorv och stuvade makaroner (ja, vi vet. Korv och makaroner)
  • Spaghetti med köttfärssås
  • Tacos
  • Hamburgare med bröd och hemmagjorda pommes
  • Rostade potatisklyftor med pannbiff och bea
  • Kyckling quasadillas
  • Klassisk köttgryta med ris och riven gurka/morötter
  • Korvstroganoff (ännu mer korv)
  • Hemmagjorda kycklingnuggets med ris eller pommes

Detta är bara några få av de många maträtter som vi hittade och som vi är säkra på att barn älskar. Tack vare det stora utbudet av livsmedel kan alla ovanstående också tillagas med vegetariska eller veganska alternativ, så att de passar för alla familjer och kosthållningar.